Blog: pravidla

Arkánum

V kukátku dalekohledu jsi zahlédl podivnou věc. Zprvu sis myslel, že je to velký pták, možná káně, ale když jsi pořádně zaostřil, spatřil jsi něco nevídaného. Nad korunami stromů pomalým tempem pluje jakási nevelká vzducholoď. Kam asi pluje? A kdo je posádka? Jaká dobrodružství na ni čekají?

Myšlenka Arkána vznikla, když si Johánek pro jednu z našich her připravil malou vzducholoď z lega. "K čemu vzducholoď?" říkal jsem si, ale pak mi to došlo. Vzducholoď je přeci fantastický dopravní prostředek! Doveze nás, kam budeme potřebovat, i do těch nejzašších koutů fantazie...

Čti dále…

RPG pro děti - soubojový systém

V době, kdy jsem začal přemýšlet o RPG pro děti byla na trhu jedna populární hra - Hero Kids, která je založena vpodstatě jen na boji. To se mi nelíbilo, protože nepovažuji za vhodné vést malé děti k zábavě spočívající v předstírání zabíjení jiných tvorů.

Čti dále…

Rpg pro děti - mechanismus vyhodocování II

Tentokrát bych se na téma rád podíval z pohledu "kdy házet"? Po několika odehraných sezeních začíná být jasné, že o házení ve hře s dětmi zas tak moc nejde. Hody je proto potřeba dobře připravit a dobře koncipovat.

Čti dále…

Rpg pro děti - mechanismus vyhodocování

Je to mé oblíbené téma, takže jej trochu přeceňuji, nicméně vyhodnotil jsem několik mechanismů a nakonec vybral malý pool k6. Níže přikládám své poznámky k jednotlivým mechanikám.

Čti dále…

Rpg pro děti - úvodní poznámky

Poté, co jsem dokončil práci na Kouzlem a mečem a co se nám narodil náš první syn Johan, jsem dostal chuť připravit pravidla rpg (hry na hrdiny), která by byla navržena s ohledem na nejmladší děti, které se této zábavě dokáží věnovat.

Čti dále…